Wat maak zelfs de HOVENIER van je buur ambassadeur?
Wat maak zelfs de HOVENIER van je buur ambassadeur? Wat hebben Picnic & Tesla gemeen?
“PICNIC is top, direct aanmelden man!”, roept de hovenier van mijn buurman enthousiast. We doen ff een bakkie in zijn nieuwe tuin. Vol overgave gaat hij door…
👇… Over hoeveel slimmer ze zijn dan de AH-bezorgservice: “Die staan wel 15 minuten voor je huis, Picnic regelt het in 2 en topservice!”
Nu ben ik ook echte PICNIC fan. Onder genot van een bakkie zie ik hoe de hovenier vol overgave de buur overhaalt als nieuwe klant. Fascinerend vind ik dat als ondernemersgek.
Het deed me denken aan Tesla Weet je hoeveel euro zij uitgeven aan reclame & marketing? Nul. Nada. Niente. Vast net zoveel als Picnic.
Iedereen die klant is, wordt enthousiast. En velen ervan vanzelf wederverkoper. Denk door: hoe meer klanten, hoe harder je dus groeit.
Wat kun jij hiermee?
Drie praktische tips uit de praktijk die werken:
- Lever uitmuntende klantenservice. Je product, alles eromheen, contact… maak het zo goed dat je klanten het graag doorvertellen. De beste reclame is uitmuntende service.
- Focus op klantbehoud, niet op acquisitie. Stuur obsessief op het binnenhouden van klanten. Wat is nodig om ze elke keer weer opnieuw te doen bestellen? Waarom haken klanten af? Wat kun je doen om dit te voorkomen?
- Elke dag beter. Iedere suggestie die werkt? Implementeren. Je experiment dat aanslaat? Groot maken. Fouten gemaakt? Sorry zeggen en leren dat je het niet nogmaals doet.Benieuwd wat jij ervan vind! Zie ik je reactie hieronder?Daarom gratis drie ondernemerstips die werken.
Sneller aan de slag of even sparren? Elke week maak ik ruimte voor twee kennismakingen, stuur gerust een berichtje, ik spreek je graag.